Rasism i Milano

Diskussioner har pågått i helgen om Rasism.

För att börja med något kan jag tala om för alla som läser.. Jag anser mig själv inte vara rasist eller så, men jag som alla andra kan ha fördommar och rasistiska åsiker.


Hört om Italien (Milano)? Där vill man stänga ner restauranger där dom säljer utlänsk mat. Det är ett parti som vill begränsa invandring i Europa. Där fick ialla fall kebaben ett namn i politiken, dom som bor nära kebabställena tycker att det luktar illa, låter mycket ifrån restaurangerna och bråkas mycket.

Inte nog med det. Dom vill driva frågor bara emot muslimer/Islam. Tex. Sluta bygga muskeér och kvinnor ska inte få ha på sig slöja/burka offentligt.



Det är väl skitbra om det finns några som tillför något till samhället? Några som vill jobba, och "gör" sig ett jobb istället för att gå arbetslösa!
Det där tycker jag är fruktansvärt rasistiskt.
Muskeér är väl rätt okej, så länge inte hela staden är fullt av dom? Om man var kristen hade man velat ha en kyrka? Slöja tillhör ju relionen. Däremot kan jag tycka att när man är inomhus, där får ju faktiskt ingen annan ha något på huvudet, så varför ska dom få ha det? Självklart är det endel av religionen fortfarande.
Men samtidigt kan man ju då komma till den delen där skolavslutningar inte ska hållas i kyrkan osv pga olika religioner.
Eller det som står i läroplanen för förskolan. Vi ska ta vara och respektera andras traditioner och religioner (inte riktigt skrivet precis så men..). Ska det bara gälla vissa? Vi får knappt sjunga nationalsången nuför tiden.
I helgen när det var fotboll så gick vi med flaggan på kinderna, sverigetröja på. "KOMMER VI BLI SPÖADE?". I dom situationerna har de utlänska tagit över det svenska samhället. Har man en landströja på sig betyder de inte att vi har brist på respekt till andra länder utan att vi vill visa upp, vara stolta över vårat land. Där ni utländska också fått bo, med eller utan anledningar.
Man ska få tro på vad man vill, det skadar ju ingen ..oftast. 



Varför tar Sverige in fler utlänningar när vi Svenska inte ens har jobb?
Det vet jag faktiskt ett svar på! Svenskarna föder inte tillräckligt med barn, så i framtiden kommer dom att få problem om inte vi tar in nu. Vi behöver alltså göra de nya generationerna större. Ge dom möjligheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0