,.,

Problemas makarenas

Jag och Emelie pratade endel idag om allt och ingenting.

Ett problem jag har pratade vi blandannat om.

Hur mycket jag än vill kunna säga "Om ett år" eller "När vi gifter oss" och sånna saker så går det inte. Nu har jag sagt sånt ett par gånger, men det ligger fruktansvärt djupt in.
För om jag säger sånt -då blir det en sanning. Och om sanningen inte slår in -blir jag ju besviken.
Så blir det ingen sanning så slipper jag att bli lika besviken. Men om jag inte gör det till en sanning så kanske det inte heller slår in?

Jag tycker sånt är fruktansvärt mysigt att höra. Jag drömmer mig bort oftast -och gör det till en sanning för ett par minuter. Sen skakar jag bort det och låtsas som jag inte hört något.

Jag önskar jag också kunde säga "När vi gifter oss" eller "när vi får barn" eller "När  vi flyttar ihop". En dag kanske....


En sak som är värt att veta för er som känner mig...

Mitt minne är fucking rubbat. Antagligen pga postraumatiska stressen..
Jag kan säga eller göra en sak, du kan säga eller göra en sak -och det försvinner helt i mitt huvud, inget minne alls av den saken. Saker som sägs är en speciell sak. Ofta försvinner sånt! TYVÄRR.

Minnen från när jag var liten -Helt finitio.
Minnen sen månader tillbaka -Ganska finito
Minnen sen veckan -Ganska bra koll på
Minnen sen dagen -Bra koll på

Så bli inte tokiga om jag inte kommer ihåg vissa saker! 2009-04-15 @ 23:47:19


Tusen kilo lättare!

Snacka om att lätta sitt hjärta (hjärna). Jag vet inte riktigt om det var bra eller dåligt. Men fruktansvärt skönt var det! Jag känner mig tusan kilo lättare. For real!

Tårarna bara sprutade ur mig hela kvällen. Mått skit verkligen! Jag är nog så jäkla trött. Så jäkla tankespridd.

Det mesta kom ur mig. Nu är det bara att smälta det.. Bita på den hårda karamellen och se glad ut.

Dags att sova nu! Ska försöka komma upp rätt tidigt. Ska nog försöka packa lite imorn, åker till Örebro på fredag! Saknaden är enorm!!! Idag ville jag verkligen bara att han skulle vara här. Spelar ingen roll om han har cam igång, vi pratar i telefon, eller skriver på msn. Det är inte samma sak. Kroppskontakt gör mycket och att kunna se personen framför sig.. (Fan vad fånig jag låter nu!!) 2009-04-15 @ 23:33:32 


Låt mig va´ ett tag så blir det bra

"Du, Jag och häxan från fjärran"



Jag och mitt humör går banne mig inte så ofta ihop. Låter kanske inte så normalt. Men just nu, känner jag mig konstig. Jag har ingen aning om varför, vad som orsakat det. Men snart blir det bra igen! Som vanligt.....

Frågor...



(http://ettrosapenntroll.blogg.se/musik/2009/april/stay-away.html)

2009-04-15 @ 19:05:28

X-Effect

Emelie och jag snackade ltie idag, onödigt snack.. Om vem som är x till vem och sånt. Tur att man slipper vara någon som är med i x-effect. Jag skulle inte palla, räcker med det som kommer att bli! :/

Satt och läste på en blogg idag, snacka om att verkligen lämna ut sitt liv i bloggen TOTALT. Och för att inte tala om förhållandet, skrev om deras problem och allt. Stackars killen! Bruden -Kamma dig!

Jag börjar få ont i halsen! :(

Jag har fortfarande inte gjort ett skit sen jag kom hem, jag pallar inte. Jag vill inte. Men jag MÅSTE! Måste ner och boka tvättid också. När ska jag hinna tvätta?

Jag vill att den här månaden bara swishar förbi! Jag vill ha MAJ!

Maj är däremot ingen bra månad, jag vet, jag vet att jag kommer att bli knäpp. För jag vet också att jag brukar bli det under Maj. 2 dagar, som numera är riktigt jobbiga. Men, jag hoppas att det kommer att gå bra iår! Pappa fyller/fyllde år i Maj. Pappa dog i Maj. 11 år sedan i år..

Har ... ?
Har ... inte?
Ska jag fråga?
Ska jag låta bli?


2009-04-15 @ 17:54:25


Second time around

Andra dagen på jobbet, gick som smort! Fick iaf göra mer idag än vad jag fick igår. Skönt att man fick slippa "gå runt och kolla" när andra jobbar. Självklart jobbade jag med igår, men blev ju mest och kika. Introduktion är ju så..

Snacka om att jag slocknade snabbt igår! Slocknade medans jag skrev sms. Verkligen helt borta! Men klockan 3 inatt blev jag pigg som en nötkärna och skulle dra till jobbet redan då. Sen kollade jag på klockan och la mig igen och sov typ 2 timmar till. Inte lika roligt att cykla till jobbet på morgonen! Kallt och så jäkla tråkigt att cykla, sen blir man ju stressad när man har en tid och passa! Men fan, smal kommer jag nog att bli! Imorn är det sovmorgon till klockan 3. Skönt som faan!

Idag blev det lunch med Emelie och Calle, sen blev det en glass efter det och en jäkla massa snack. Skönt att man hinner göra saker fast man faktiskt jobbat! Så här dags brukar man ju normalt komma hem från ett jobb. Men jag har vart hemma typ 3,5 timme redan. SOFT!

Nu ska jag ta och plocka iordning här hemma.. Så det blir lite snyggt och fint :P 2009-04-15 @ 16:21:50


Första dagen på jobbet

Jag = helt slut

Det har varit jätteskönt och jätteroligt att äntligen få jobba! Var riktigt trevlig personal. Och jobbet är ju intressant och roligt. Vad mer kan man begära?
Ganska skönt att få jobba 15-21 första dagen man jobbar på typ 4-5 månader. Men ändå är jag helt slut. Ska nog ta och sova rätt snart. Ska upp tidigt tidigt tidigt imorn! Börjar 7 slutar 13. Och cykla till jobbet tar ca 30 minuter. 2009-04-14 @ 20:54:51

Det här är ILLA!

Förut så kunde jag sova utan lakarn, lakarn som låg trassligt och stökigt i sängen. Det spelade mig ingen roll. Men nu har min pojkvän förändrat mig.
Inatt när jag skulle sova la jag mig i en stökig och trasslig säng, DET GICK ÌNTE, det gick verkligen inte.  


Älskling, du har förstört mina möjligheter att sova utan att bry sig om lakarn och shit. Nu saknas det bara att du HJÄLPER mig att bli lite mer ordningsam ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0