Du är hos mig ändå


Lånade en bok av mamma idag. "Du är hos mig ändå -ungdomar och barn om att mista en förälder".

Min pappa dog när jag var 10 år, det var någon gång då mamma köpte boken. Hon sa att den var riktigt jobbig att läsa. Men kan väl inte vara för jobbig?


Här kommer ett urdrag från bokens insida:

"Ibland känner jag mig annorlunda. Vad mina
kompisar och jag tycker är viktigt kan vara helt
olika. Jag är mer allvarlig och förstår me, ef-
tersom jag förlorat min mamma. Jag vet
hur det känns och hur det är. De kan aldrig
sätta sig in i min situation. Hur mycket dom än
säger >jag förstår<. När mamma precis hade
dött så trodde jag aldrig jag skulle kunna leva
utan henne. Det är en styrka, det stöttar mig
att jag faktiskt -fast det är svårt -kan leva
utan mamma. Jag älskar mamma och kommer
att älska henne till sista dagen i mitt liv.
Ebba, 13"

"Du kommer ju aldrig tillbaka till det här livet.
Men du är hos mig ändå, varje dag.
Jennifer 17"


2009-02-26 @ 21:48:41


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0